Βιογραφικό Σημείωμα | Επιστροφή στη λίστα Διδακτικού Προσωπικού |
Επίθετο | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ |
Όνομα | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
Βαθμίδα | Επίκουρος Καθηγητής |
Τμήμα | Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης |
Ίδρυμα | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Τηλ. | τηλ. 23850 - 55065 Φαξ 23850 - 55003 |
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε. | |
Webpage | http://www.eled.uowm.gr/en/Dimitris%20Anastasiou |
ΦΕΚ Διορισμού | ΦΕΚ 170, 4-3-2010 _Ειδική Αγωγή |
Εκπαίδευση
Πτυχίο | Διδακτορικό |
Τίτλος | Αξιολόγηση της επίδρασης δύο ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης στη φωνολογική και την ορθογραφική επεξεργασία του γραπτού λόγου σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αθήνα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Έτος | 2004 |
Πτυχίο | Μεταπτυχιακό |
Τίτλος | Μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης στη «Σχολική Ψυχολογία» |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. |
Έτος | 2001 |
Πτυχίο | Δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης |
Τίτλος | «Ειδική Αγωγή» |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | Μαρασλείου Διδασκαλείου του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Έτος | 1998 |
Πτυχίο | Πτυχίο |
Τίτλος | Ψυχολογίας |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | Προγράμματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Έτος | 1997 |
Πτυχίο | Πτυχίο |
Τίτλος | Πτυχίο του Τμήματος Κοινωνιολογίας |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | του Παντείου Πανεπιστημίου, Αθήνα |
Έτος | 1991 |
Πτυχίο | Δίπλωμα |
Τίτλος | Παιδαγωγικά |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας, Αθήνας |
Έτος | 1984 |
Προϋπηρεσία
Θέση - Τίτλος | Επίκουρος Καθηγητής |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Ειδική Αγωγή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Έτος | 2010- |
Θέση - Τίτλος | Λέκτορας |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Ειδική Αγωγή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | Λέκτορας με γνωστικό αντικείμενο στην Ειδική Αγωγή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. |
Έτος | 2006-10 |
Θέση - Τίτλος | Προϊστάμενος Α΄ Κ.Δ.Α.Υ. Αθηνών |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Ειδική Αγωγή |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | ΚΔΑΥ, Υπ. Παιδείας, Αθήνα |
Έτος | 2005-2006 |
Θέση - Τίτλος | Ειδικός παιδαγωγός |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Ειδικός παιδαγωγός,.Τμήματα Ένταξης του 10ου και 72ου Δ.Σ Αθηνών. |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | 10ο και 72ο Δ.Σ Αθηνών Υπ. Παιδείας, Αθήνα |
Έτος | 2001-05 |
Θέση - Τίτλος | Εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Δάσκαλος και Εδικός Δάσκαλος |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | Κως, Αθήνα, Υπ. Παιδείας |
Έτος | 1994-2006 |
Θέση - Τίτλος | 1985-1991 Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Αναπληρωτής Δάσκαλος |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | Αθήνα |
Έτος | 1985-1991 |
Διδασκαλία
Είδος Μαθήματος | μεταπτυχιακό |
Τίτλος Μαθήματος | Γλώσσα και Μαθησιακές Δυσκολίες |
Πληροφορίες | Παιδαγωγκό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2011-2012 |
Είδος Μαθήματος | μεταπτυχιακό |
Τίτλος Μαθήματος | Μαθησιακές Δυσκολίες στο γραπτό λόγο |
Πληροφορίες | Παιδαγωγικού Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2008-09 |
Είδος Μαθήματος | Θεωρίες Μάθησης – Μαθησιακές δυσκολίες, προπτυχιακό, υποχρεωτικό |
Τίτλος Μαθήματος | Θεωρίες Μάθησης – Μαθησιακές δυσκολίες |
Πληροφορίες | αιδαγωγκό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Π.Δ.Μ.). |
Περίοδος | 2007-2012 |
Είδος Μαθήματος | προπτυχιακό, επιλογής |
Τίτλος Μαθήματος | Αξιολόγηση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών και προβλημάτων συμπεριφοράς |
Πληροφορίες | Παιδαγωγκό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2007-12 |
Είδος Μαθήματος | προπτυχιακό, επιλογής |
Τίτλος Μαθήματος | Νοητική Καθυστέρηση» ή «Νοητική Καθυστέρηση και Αναπτυξιακές Αναπηρίες |
Πληροφορίες | Παιδαγωγκό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2007-11 |
Είδος Μαθήματος | μεταπτυχιακό |
Τίτλος Μαθήματος | Γνωστική Ψυχολογία |
Πληροφορίες | Παιδαγωγκό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2007-11 |
Είδος Μαθήματος | Ειδική Αγωγή , προπτυχιακό, υποχρεωτικό |
Τίτλος Μαθήματος | Ειδική Αγωγή |
Πληροφορίες | του ΠΤΔΕ Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Π.Δ.Μ.). |
Περίοδος | 2006-12 |
Είδος Μαθήματος | προπτυχιακό, επιλογής |
Τίτλος Μαθήματος | Ψυχολογική, Κοινωνική και Παιδαγωγική προσέγγιση των παιδιών με ειδικές ανάγκες |
Πληροφορίες | Παιδαγωγκό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2006-07 |
Είδος Μαθήματος | Προπτυχιακό |
Τίτλος Μαθήματος | Ειδική Αγωγή |
Πληροφορίες | Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2006-07 |
Επίβλεψη Πτυχιακών, Μεταπτυχιακών Εργασιών και Διδακτορικών Διατριβών
Ερευνητικά Προγράμματα
Επιστημονικές Επιτροπές - Συνεργασίες
Καινοτόμες Δράσεις - Διακρίσεις
Επιστημονικό Έργο
1. Βιβλία - Μονογραφίες
1.1 | "Δυσλεξία: Θεωρία και Έρευνα, Όψεις Πρακτικής. Θεωρητικά, διαγνωστικά και ερευνητικά ζητήματα (τ. 1). Αθήνα: Ατρα¬πός.", Δημήτρης Αναστασίου, Ατραπός, 331, 1998 |
2. Δημοσιεύσεις σε Περιοδικά με κριτές.
2.1 | "Exploring discordance between self-efficacy and writing performance among low-literate adult students.", Anastasiou, D. & Michail, D., Learning Disabilities: A Contemporary Journal,, 11(1), 53-87., 2013 |
2.2 | "Anastasiou, D. & * Kauffman, J. M. (2013). The social model of disability: Dichotomy between impairment and disability.", , Journal of Medicine and Philosophy, 38(4),, 441-459, 2013 |
2.3 | "Disability as cultural difference", Anastasiou, D., & Kauffman, J. M. (2012)., Disability as cultural difference. Remedial and special education,, 33, 139-149, 2012 |
2.4 | "Morphological processing strategies: An intervention for spelling difficulties in English language", Anastasiou, D., & Griva, E., English Language Teaching, 5, 15-23, 2012 |
2.5 | "Οι απαρχές της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρίες στην Ελλάδα τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα", Χαρίση Α., Ηλιάδου-Τάχου, Αναστασίου Δ., Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης, 10, 59-75, 2012 |
2.6 | "A social constructionist approach to disability: Implications for special education", Anastasiou, D., & Kauffman, J. M., Exceptional Children, 77, 77, 367-384, 2011 |
2.7 | "Προθέσεις των δασκάλων ειδικής αγωγής για στελέχωση των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης", Αναστασίου, Δ., Ιορδανίδης, Γ. & Αδαμίδου, Χ., Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 49, 35-54., 2011 |
2.8 | "Special education in Finland: A system beyond the uniformity of a globalized ideal", Anastasiou, D. & Keller, E., Επιστήμες της Αγωγής, Θεματικό τεύχος, Θεματικό, 155-167, 2010 |
2.9 | "Identification and overidentification of dyslexia in Greece.", Anastasiou, D. & Polychronopoulou, S., Learning Disability Quarterly, 32, 55-69, 2009 |
2.10 | "When special education goes to the marketplace: The case of vouchers", Anastasiou, D. & Kauffman, J. M. (2009)., Exceptionality, 17, 205-222, 2009 |
2.11 | "Awareness of reading strategy use and reading comprehension among poor and good readers", Anastasiou, D. & Griva, E., Elementary Education Online, 8(2),, 283-297., 2009 |
2.12 | "The effectiveness and the feasibility of morphological strategies training for EFL students with and without spelling difficulties.", Griva, E. & Anastasiou, D, Journal of Writing Research,, 1(3),, 199-224, 2009 |
2.13 | "Η Ανταπόκριση στην Παρέμβαση» ως μια νέα προσέγγιση για την πρόληψη και τη διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών.", Αναστασίου, Δ. (2008)., Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής,, 1, 135-158., 2008 |
2.14 | "Ανίχνευση Αναγνωστικών Δυσκολιών: Έλεγχος αξιοπιστίας και εγκυρότητας του Προκριματικού Αναγνωστικού Τεστ.", Αναστασίου, Δ. (2008)., Επιστήμες Αγωγής, 3, 137-152, 2008 |
2.15 | "Διαγνωστική προσέγγιση της δυσλεξίας: Προβλήματα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες ταυτοποίησης..", Αναστασίου, Δ., Εκπαίδευση και Επιστήμη,, 4, 387-410, 2008 |
3. Δημοσιεύσεις σε Περιοδικά χωρίς κριτές.
4. Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια με κριτές.
4.1 | "Teachers’ perceptions of the Greek co-teaching model.", Anastasiou, D. & Mavropalias, T. (2013)., In M. Chitiyo, G. Prater, L. Aylward, G. Chitiyo, & A. Hughes (Eds.), The Bridge from Segregation to Inclusion…A Long Journey. In Proceedings of the 13th Biennial Conference of the International Association of Special Education (pp. 107-108)., Vancouver, BC, Canada., 107-108, 2013 |
4.2 | "Greek general education teachers’ perceptions of the roles of special education teachers", Anastasiou, D., & Soulis, S. (2008)., In A. A. Sipitanou & N. G. Angeloska (Eds.), 12th International Conference on Inclusive Education in the Balkan countries: Policy and practice Thessaloniki: Kyriakidis Brothers., Thessaloniki:, 933-939, 2008 |
5. Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια χωρίς κριτές.
6. Δημοσιεύσεις σε Συλλογικούς Τόμους.
6.1 | "Εthnicity and Exceptionality.", Anastasiou, D., Gardner R., & Michail, D., In J. M. Kauffman & D. P. Hallahan (Eds.), Handbook of special education (pp. 745-758). New York: Routledge., , 748-758, 2011 |
6.2 | "International differences in provision for exceptional learners", Anastasiou, D., & Keller, C., n J. M. Kauffman & D. P. Hallahan (Eds.), Handbook of special education (pp. 773-787). New York: Routledge., , 773-787, 2011 |
6.3 | "Η Ρόζα Ιμβριώτη στο Πρότυπο Ειδικό Σχολείο Αθηνών και το καθεστώςΜεταξά.", Αναστασίου, Δ., Ηλιάδου-Τάχου, Σ., & Χαρίση, Α. (2011)., Στα Πρακτικά του 2ου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής με διεθνή συμμετοχή (Τόμος Ε΄, σ. 59-74). Αθήνα: Γρηγόρης., Ε, . 59-74, 2011 |
6.4 | "Επιθετική συμπεριφορά και εκφοβισμός στο σχολείο: Τρεις μελέτες περίπτωσης.", Αναστασίου, Δ., & Μαυροπαλιάς, Τ., Στα Πρακτικά του 2ου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής με διεθνή συμμετοχή (Τόμος Γ΄, σ. 398-413). Αθήνα: Γρηγόρης, Γ, 398-413, 2011 |
6.5 | "Gender discrimination and learning disabilities as the main reasons of dropping-out of basic education: Α retrospective study in the context of Second-Chance School in Greece.", Michail, D. & Anastasiou, D. (2010)., Ιn P. Cunningham & N. Fretwell (Εds.), Lifelong learning and active citizenship, Proceedings of the twelfth conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe academic network (pp. 435 – 444). London: CiCe., , 435-444, 2010 |
6.6 | "Les tables de multiplication pour des élèves en difficultés en mathématiques: Connaissances et comportement.", Anastasiou D., Lemonidis Ch., & Pantsiou, E. (2009), In A. Gagatsis., A., Kuzniak, E., Deliyianni., & L. Vivier (Eds.), Cyprus and France research in mathematics education (pp. 35-48). Lefkosia: University of Cyprus., , 35-48, 2009 |
7. Ανακοινώσεις σε Συνέδρια με κριτές.
7.1 | "Cross-National Differences in Special Education Coverage: An Empirical Analysis by Economic Level.", Anastasiou, D. & Keller, C., Lecture session accepted for The Council for Exceptional Children Annual Convention, April 6, 2013., San Antonio, TX, USA, , 2013 |
7.2 | ". Conducting International, Comparative Special Education Research:", Keller, C., Al-Hendawi, M., Anastasiou, D., & Wang, M., Lessons from Three Projects. Poster session accepted for The Council for Exceptional Children Annual Convention, April 5, 2013., San Antonio, TX,, , 2013 |
7.3 | "Conducting International Comparative Research in Special Education.", Keller, C., Al-Hendawi, M., Anastasiou, D., & Wang, M., Presentation accepted for the 13th Biennial Conference of the International Association of Special Education, uly 7-11, 2013., Vancouver, BC, Canada, J, , 2013 |
7.4 | "Differences in national special education coverage: An educational and economic model.", Anastasiou, D. & Keller, C., Lecture session presented at The Council for Exceptional Children Annual Convention,April 12, 2012., Denver, CO, USA, , 2012 |
7.5 | "International differences in educational provision for exceptional learners: A typological approach", Anastasiou, D. & Keller, C., Presented at the Convention & Expo of the Council for Exceptional Learners (CEC 2011). National Harbor, MD: April, 25-28, 2011, National Harbor, MD, USA, , 2011 |
7.6 | "Οι απαρχές της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην Ελλάδα, κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Ο ρόλος της Παιδολογίας και του Λαμπαδάριου.", Χαρίση A., Ηλιάδου-Τάχου, Σ., & Αναστασίου, Δ., 14ο Διεθνές Συνέδριο της Ελληνικής Παιδαγωγικής Εταιρείας: Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Θεσσαλονίκη 1-3 Δεκεμβρίου, 2011., Θεσσαλονίκη, , 2011 |
7.7 | "International differences in educational provision for exceptional learners: A typological approach.", Anastasiou, D. & Keller, C., Presented at the Conference of the Division of International Special Education and Services – Council for Exceptional Learners (DISES-CEC), Embracing Inclusive Approaches for children and youth with special education needs., Riga, Latvia: 11-14 July, 2010, , 2010 |
7.8 | "Gender discrimination and learning disabilities as the main reasons of dropping-out of basic education: A retrospective study in the context of Second-Chance School in Greece", Michail, D., & Anastasiou, D., Presented at the Conference of CiCe's Twelfth Annual CiCe Network Conference: Lifelong Learning and Active Citizenship., Barcelona 20 - 22 May 2010., , 2010 |
7.9 | "Ανίχνευση ορθογραφικών δυσκολιών: Έλεγχος αξιοπιστίας και εγκυρότητας του ανιχνευτικού ορθογραφικού τεστ. Σ", Αναστασίου, Δ., 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Βόλος 14-17 Μαΐου 2009., Βόλος, , 2009 |
7.10 | "Greek General Education Teachers’ Perceptions of the Roles of Special Education Teachers.", Anastasiou, D., & Soulis, Presented at the 12th International Conference Inclusive Education in the Balkan Countries: Policy and Practice. University St. Cyril and Methodius – Skopje Balkan Society for Pedagogy and Education & Faculty of Philosophy - Institute of Pedagogy. Ohrid, 25-27 June 2009., Ohrid, FYROM, , 2009 |
7.11 | "Self-efficacy without efficacy in written performance of adult students with learning difficulties.", Anastasiou, D. & Michail, D., Presented at the 29th EARLI Conference. Amsterdam, Netherlands 25-29 August., Amsterdam, Netherlands, , 2009 |
7.12 | "Cognitive strategies, reading decoding and comprehension among poor and good readers.", Anastasiou, D., & Griva, E. (2008)., Presented at the 2nd International Conference on Special Education. 18-21 June., Marmaris, Turkey,, , 2008 |
7.13 | "Προθέσεις και στάσεις των δασκάλων ειδικής αγωγής απέναντι στα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης & Υποστήριξης.", Αναστασίου, Δ., Ιορδανίδης, Γ., & Αδαμίδου, X., Στο Διεθνές Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας «Σχολική Ψυχολογία: Αναγκαία για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης», Ρέθυμνο 23-25 Μαΐου 2008., Ρέθυμνο 23-25 Μαΐου 2008., , 2008 |
7.14 | "Δεξιότητες ζωής εφήβων και ενηλίκων με νοητική υστέρηση. Η περίπτωση των Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ελλάδας.", Γκανά, Ε., Αλευριάδου, Α., & Αναστασίου, Δ., Στο 3ο Κυπροελλαδικό Συνέδριο για τη Νοητική Υστέρηση, Λευκωσία 4-5 Απριλίου 2008., Λευκωσία, Κύπρος, , 2008 |
7.15 | "‘Scaffolding’ spelling for FL struggling writers in a participatory-guided context.", Griva, E. & Anastasiou, D., Bantouna, A., & Efremidou, S., Presented at the 11th International Conference of the EARLI Special Interest Group on Writing. Lund, Sweden, 11-13 June., Lund, Sweden,, , 2008 |
7.16 | "Expectancies beyond skills: Social and psychological implications from Second – Chance schooling.", Michail, D., & Anastasiou, D., Presented at the 23rd Conference of the Comparative Education Society in Europe. Athens, Greece, 7-10 July., Athens, Greece,, , 2008 |
7.17 | "Οικογενειακές εμπειρίες & επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο: Δύο μελέτες περίπτωσης.", Μαυροπαλιάς, Τ., & Αναστασίου, Δ., Στο Διεθνές Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας «Σχολική Ψυχολογία: Αναγκαία για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης», Ρέθυμνο 23-25 Μαΐου 2008., Ρέθυμνο, , 2008 |
7.18 | "Αντιλήψεις και στάσεις των παιδιών σχολικής ηλικίας απέναντι στους συνομήλικούς τους με κινητικές αναπηρίες: Αναπτυξιακές ομοιότητες και διαφορές.", Αναστασίου Δ., Στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, 29 Μαΐου – 1 Ιουνίου 2008., Ρέθυμνο, , 2008 |
8. Ανακοινώσεις σε Συνέδρια χωρίς κριτές.
9. Άλλες Εργασίες.
10. Άλλα.
Διοικητικό Έργο
Σχέση με Κοινωνικούς, Πολιτιστικούς και Παραγωγικούς Φορείς
ON-LINE
Στατιστικά στοιχεία επισκεπτών και συνδεδεμένων χρηστών στο Πληροφοριακό Σύστημα της ΜΟ.ΔΙ.Π.