Βιογραφικό Σημείωμα | Επιστροφή στη λίστα Διδακτικού Προσωπικού |
Επίθετο | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ |
Όνομα | ΕΥΘΑΛΙΑ |
Βαθμίδα | Επίκουρος Καθηγητής |
Τμήμα | Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών |
Ίδρυμα | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Τηλ. | Πεδίο προς συμπλήρωση2385055113 |
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε. | |
Webpage | |
ΦΕΚ Διορισμού | ΦΕΚ 62, 09.03.2066, Κοινωνική Ψυχολογία |
Εκπαίδευση
Πτυχίο | Διδακτορικό |
Τίτλος | Η κατασκευή της εθνικής ταυτότητας στα ελληνικά σχολικά βιβλία ιστορίας: Μια κριτική κοινωνικοψυχολογική προσέγγιση |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Έτος | 2000 |
Προϋπηρεσία
Θέση - Τίτλος | ΠΔ 407/80 στη βαθμίδα του Λέκτορα |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Κοινωνική Ψυχολογία |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Έτος | 1998-2006 |
Διδασκαλία
Επίβλεψη Πτυχιακών, Μεταπτυχιακών Εργασιών και Διδακτορικών Διατριβών
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Φλώρινας |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η κατασκευή της ταυτότητας και της διαφοράς στην περιγραφή της εμπειρίας της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος των παιδιών από στρατιωτικούς γονείς, Μαρία Τσολάκη |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2012 |
Ερευνητικά Προγράμματα
Επιστημονικές Επιτροπές - Συνεργασίες
Καινοτόμες Δράσεις - Διακρίσεις
Επιστημονικό Έργο
1. Βιβλία - Μονογραφίες
2. Δημοσιεύσεις σε Περιοδικά με κριτές.
2.1 | "Konstantinidou, E. & Iordanidis, G. (2013) Studying educational leadership for social justice as identity: Towards a critical-reflexive discourse analysis of academic research texts. MENON: Journal of Educational Research, 2a, 122-134.", , , , , 2013 |
2.2 | "Κωνσταντινίδου, Ε. Το έθνος ως φυσική οντότητα: Η κατασκευή του εθνικού χώρου στα ελληνικά σχολικά βιβλία ιστορίας. Επιστημονική Επετηρίδα του Τμήματος Ψυχολογίας. Τόμ. ΣΤ’. Θεσσαλονίκη: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σ. 385-400.", , , , , 2004 |
2.3 | "Κατασκευάζοντας την ελληνική εθνική ταυτότητα: Η περίπτωση των ελληνικών σχολικών βιβλίων ιστορίας., , .", Κωνσταντινίδου, Ε., Ψυχολογία, 6 (2), 227-235, 1999 |
2.4 | "Perception of human rights by university students.", Konstantinidou, E. (1995), Επιστημονική Επετηρίδα της Φιλοσοφικής Σχολής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, 1, 277-299., 1995 |
3. Δημοσιεύσεις σε Περιοδικά χωρίς κριτές.
4. Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια με κριτές.
4.1 | "Facts and emotions in the construction of the national self and the Balkan neighbour/other in the new history schoolbook of the 6th grade of the Greek elementary education. In Proceedings of the 16th Conference of the Balkan Society of Pedagogy and Education “The Image of the “Other”/ the Neighbour in the Educational Systems of the Balkan Countries (1998-2013)”, Θεσσαλονίκη, 26-28 Σεπτεμβρίου, 201", , , , , 2014 |
4.2 | "Μελετώντας την εκπαιδευτική πολιτική ως λόγο: Η εκπαίδευση ως θέμα στις γραπτές διακηρύξεις της Νέας Δημοκρατίας και του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος, για τις βουλευτικές εκλογές του 2004 και 2007.", Ηλιάδου-Τάχου, Σ., Ιορδανίδης, Γ., Κωνσταντινίδου, Ε., & Μπέτσας, Ι., Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ελληνικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας, Αθήνα, 858-866, 2009 |
4.3 | "Ο ρόλος του διευθυντή ως ηγέτη στο διαπολιτισμικό σχολείο: Μελέτη περίπτωσης του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Αντωνίου Λεμεσού (Κύπρος).", Τομασίδου, Π., Ιορδανίδης, Γ. & Κωνσταντινίδου, Ε., Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ελληνικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας, Αθήνα, 355-363, 2009 |
4.4 | "Νεοτερικότητα και παράδοση στη σχολική ιστορία: Το δίλημμα ανάμεσα στην άσκηση στην επιστημονική γνώση και τον εθνικό φρονηματισμό στους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων ιστορίας δημοτικού και γυμνασίου.", Κωνσταντινίδου, Ε., Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ελληνικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη, 557-564, 2007 |
4.5 | "Konstantinidou, E. The Turks as enemy in the Greek history schoolbooks: Biased presentation of historical facts or banal construction of national identity in the historical narrative? Proceedings of the 10th Biennial Conference of the International Society for Theoretical Psychology, Istanbul, Turkey, 22-27 June 2003.", , , , , 2005 |
4.6 | "Κωνσταντινίδου, Ε. Η εκπαίδευση για την ειρήνη και η πολιτική του πολιτισμού: Μια κριτική κοινωνικοψυχολογική ανάλυση κειμένων της UNESCO. Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ελληνικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας, Αλεξανδρούπολη, 28-30 Μαΐου. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, σ. 495-503.", , , , , 2004 |
4.7 | "Κωνσταντινίδου, Ε. Η γλώσσα των ελληνικών σχολικών βιβλίων ιστορίας και η κατασκευή της εθνικής ταυτότητας: Μια προσέγγιση στο πλαίσιο της κριτικής επίγνωσης της γλώσσας και του κριτικού γραμματισμού. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα. Πρακτικά της 23ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, 17-19 Μαΐου, σ. 53-64.", , , , , 2003 |
4.8 | "Κωνσταντινίδου, Ε. Διαβάζοντας τα σχολικά βιβλία ιστορίας ως κείμενα όπου κατασκευάζονται αντικείμενα και υποκείμενα μάθησης. Πρακτικά της Διημερίδας «Νέες ψυχολογικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στη μάθηση», Φλώρινα, 24-25 Μαΐου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, σ. 259-271.", , , , , 2003 |
4.9 | "Konstantinidou, E. Reconsidering the constitution of school historical knowledge: The Greek history schoolbooks as texts of national identity. Στο B. Cope & Kalantzis, M. (επιμ.) Learning for the future. Proceedings of the Learning Conference 2001.", , , , , 2002 |
5. Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια χωρίς κριτές.
5.1 | "School leadership and the management of social inequality and cultural difference: a case study of an urban elementary school in Cyprus.", Iordanidis, G., Konstantinidou, E. & Tomasidou, P., Proceedings of the 2008 NZEALS International Educational Leadership Conference, Auckland, New Zealand, , 2008 |
6. Δημοσιεύσεις σε Συλλογικούς Τόμους.
6.1 | "Κωνσταντινίδου, Ε. Χρησιμοποιώντας την κοινωνικοψυχολογική ανάλυση λόγου στην έρευνα των σχολικών βιβλίων ιστορίας ως κειμένων συλλογικής ταυτότητας, μνήμης και γνώσης. Στο Ι.Ε. Πυργιωτάκης & Χ. Θεοφιλίδης (Επιμ.) Ερευνητική μεθοδολογία στις κοινωνικές επιστήμες και στην εκπαίδευση (σ. 352-368). Αθήνα: Πεδίο.", , , , , 2016 |
6.2 | "Η κατασκευή της πολιτισμικής διαφοράς ως απόκλισης στο λόγο των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμμετοχή των παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στην εκπαιδευτική διαδικασία.", Κωνσταντινίδου, Ε. & Μπίμπου-Νάκου, Ι., Στο Ι. Μπίμπου-Νάκου & Α. Στογιαννίδου (επιμ.) Πλαίσια συνεργασίας ψυχολόγων και εκπαιδευτικών για την οικογένεια και το σχολείο., , 164-179, 2006 |
7. Ανακοινώσεις σε Συνέδρια με κριτές.
7.1 | "Κατασκευάζοντας την εκπαιδευτική ηγεσία με στόχο την κοινωνική δικαιοσύνη ως ταυτότητα στον ακαδημαϊκό λόγο", Ε. Κωνσταντινίδου & Γ. Ιορδανίδης, 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Αθήνα, , 2011 |
7.2 | "Η κατασκευή της παιδικής ηλικίας και της γονεϊκότητας στα άρθρα ψυχολογίας σε περιοδικά για γονείς: Μια ανάλυση στο πλαίσιο της κοινωνικής ψυχολογίας της λόγου", Ε. Κωνσταντινίδου & Ε. Φουσίκα, 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, Αλεξανδρούπολη, , 2010 |
7.3 | "Constructing childhood, parenthood and teacher identity in the Greek kindergarten curricula and teacher’s guides", Ε. Konstantinidou, 3rd International Conference of the Psychological Society of Northern Greece in collaboration with the School of Psychology, Θεσσαλονίκη, , 2010 |
7.4 | "The Greek academic texts on intercultural education as texts of national identity: A critical sociopsychological analysis.", Konstantinidou, E., International Association for Intercultural Education & Hellenic Migration Policy Institute International Conference “Intercultural Education: Paideia, Polity, Demoi”, Αθήνα, , 2009 |
7.5 | "Εφαρμοσμένη ψυχολογία και ιδανική κοινωνία στο Walden Two (1948) του B.F. Skinner: Μια ανάγνωση στο πλαίσιο της κοινωνικής ψυχολογίας του λόγου", Ε. Κωνσταντινίδου, 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Βόλος, , 2009 |
7.6 | "Social inequality vs. cultural difference: A dilemma for leadership in an urban elementary school in Cyprus.", Iordanidis, G., Konstantinidou, E. & Tomasidou, P., British Educational Leadership, Management & Administration Society Annual Conference, Birmingham, UK, , 2008 |
7.7 | "Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών μεταναστών, παλιννοστούντων και αλλοδαπών, στο λόγο των ντόπιων γονιών.", Κωνσταντινίδου, Ε. & Μπίμπου-Νάκου, Ι., 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Ρέθυμνο, , 2007 |
7.8 | "Needs accounts and identity construction in qualitative migrant educational needs evaluation research.", Konstantinidou, E. & Bibou-Nakou, I., 2nd International Conference: “Psychological Assessment” & 9th Conference on Psychological Assessment, Θεσσαλονίκη, , 2007 |
7.9 | "Migrants’ participation in education in native Greek parents’ discourse” (με την Ιωάννα Μπίμπου-Νάκου). Εισήγηση στα πλαίσια του Συμποσίου «Aiming towards change: An action research program on teachers’ empowerment and intercultural awareness", Ε. Konstantinidou & I. Bibou-Nakou, 18th International Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology, Σπέτσες, , 2006 |
8. Ανακοινώσεις σε Συνέδρια χωρίς κριτές.
9. Άλλες Εργασίες.
10. Άλλα.
Διοικητικό Έργο
Συμμετοχή σε όργανο ή επιτροπή | Συμμετοχή σε συλλογικά όργανα και επιτροπές του τμήματος |
Τίτλος | Μέλος της επιτροπής προγράμματος σπουδών |
Περιγραφή | |
Περίοδος | 2019 |
Συμμετοχή σε όργανο ή επιτροπή | Συμμετοχή σε συλλογικά όργανα και επιτροπές της σχολής |
Τίτλος | Μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας |
Περιγραφή | |
Περίοδος | 2011-2012 |
Συμμετοχή σε όργανο ή επιτροπή | Συμμετοχή σε συλλογικά όργανα και επιτροπές του τμήματος |
Τίτλος | Μέλος της επιτροπής οδηγού σπουδών |
Περιγραφή | |
Περίοδος | 2006-2009 & 2018-2019 |
Σχέση με Κοινωνικούς, Πολιτιστικούς και Παραγωγικούς Φορείς
ON-LINE
Στατιστικά στοιχεία επισκεπτών και συνδεδεμένων χρηστών στο Πληροφοριακό Σύστημα της ΜΟ.ΔΙ.Π.